עסקים רבים נלחמים היום על המקום ה-1 בגוגל, כדי למשוך כמה שיותר גולשים לאתר שלהם. איך מנוע החיפוש של גוגל עובד וכיצד ניתן לקדם את האתר שלכם עוד היום? היכנסו לכתבה הבאה.
 

איך לקדם אתר בגוגל

למה קידום אתרים אורגני מעניין כל כך?

קידום אתרים אורגני נחשב לאחד התחומים המאתגרים ביותר כיום בקהילת בעלי האתרים ומנהלי הדיגיטל. כל עסק ובעל אתר אינטרנט מעוניינים להיות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, כך שהאתר שלהם יזכה לחשיפה גבוהה ולתנועת גולשים (טראפיק) גדולה.

את האתר ניתן לקדם באמצעות חברה מקצועית ומנוסה, ואפשר לנסות גם לבד כדי לחסוך בעלויות. לא לכל עסק יש תקציב גדול כדי לקדם את האתר שלו בגוגל, במנועי חיפוש נוספים וגם ברשתות החברתיות. לכן חשוב לדעת כי קידום אתרים באינטרנט כולל מגוון רחב של כלים ודרכים, חלקן יצירתיות במיוחד, על מנת להגיע לתוצאות הרצויות גם ללא השקעה כספית גבוהה.

 

מה זה קידום אתרים במנוע החיפוש?

כאשר מדברים על קידום אתר באינטרנט, יש ללמוד ולהבין כיצד מנועי החיפוש פועלים ומתנהגים. למעשה, מנועי חיפוש כמו גוגל מנסים לדמות את המוח האנושי ואת הלוגיקה המאפיינת חשיבה אצל בני אדם. מנועי החיפוש מנסים ללמוד את הגולשים ולהבין מה מעניין אותם, אילו תחומים רלוונטיים עבורם, מהם הרגלי הצריכה שלהם וכיצד ניתן להציג בפני הגולשים מידע רלוונטי בהתאם למאפיינים האישיים שלהם.
חשוב להכיר את מושגי היסוד בתחום ואת הכלים המקצועיים העדכניים ביותר. אחד הכלים השימושיים והחשובים ביותר הואכלי מתכנן מילות המפתח (באנגלית: Google KeyWord Planner).כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל

כלי זה מאפשר למקדם האתרים למצוא ביטויי מפתח רלוונטיים לאתר ולעסק העומד מאחוריו ולשתול אותם בצורה חכמה בתוך האתר. כדאי לדעת כי מחקר מילות מפתח הוא חלק בלתי נפרד משגרת יומם של מקדמי האתרים. לכל ביטוי מפתח יש מספר מסוים של חיפושים חודשיים וישנה תחרות עזה על ביטויי מפתח פופולריים. לדוגמה משרד רואה חשבון, עורך דין פלילים, חברת תיירות, יועץ משכנתא וכדומה. מדובר בכלי פנטסטי וחינמי לחלוטין אשר חייב להיות בתיבת הכלים של כל בעל אתר.

אולי יעניין אותך: איך לפרסם עסק – 9 דרכים שכדאי להתחיל בהם

 

אופטימיזצית SEO של האתר

כדי לקדם בהצלחה אתר קיים, חשוב לבצע אופטימיזציה שלו.

למה הכוונה? יש לתקן שגיאות בשפת התכנות שממנה עשוי האתר, לתקן לינקים שבורים (קישורים שמובילים לעמוד באתר שאינו פעיל יותר), לשפר את המראה ואת העיצוב, ליצור ממשק משתמש ידידותי ונוח יותר, תצוגה וטעינה למכשירי הסמארטפון תהיה מהירה, ליצור תוכן מעניין, רלוונטי ובעל ערך למשתמש כך שגולשים ישהו בו זמן רב יותר.

כמו כן, חשוב ליצור קישורים חזקים מהאתר לאתרים איכותיים. אחת מהדרכים לעשות את זה, היא להעלות את האתר שלכם לאינדקס עסקים שבדרך כלל גם חינמיים.

מקדם אתרים מנוסה גם מצליח לבצע את הדבר ההפוך, לייצר קישורים מאתרים בנושאים רלוונטיים, תוך שילוב הקישור בביטויי מפתח שגולשים מחפשים, אל תוך האתר שלו. ככל שאתרים רבים יותר מצביעים על האתר שלכם ומפנים אליו, כך מיקומו של האתר עולה בתוצאות של מנוע החיפוש ויותר גולשים נחשפים אליו. עם זאת חשוב לעשות זאת בעדינות תוך מתן ערך רב לגולש. זה מאוד תלוי בפלטפורמה שבה אתם בונים את האתר.

 

קידום אורגני או קידום ממומן

ישנן 2 שיטות עיקריות לקידום אתרים בגוגל. בשיטה הראשונה, שנקראת קידום אורגני, עוסקים בטכניקות שעלותם נמוכה או חינמית ועיקרן שיפור אופטימיזציית האתר (כפי שצויין בסעיף הקודם) וייצור של תוכן רלוונטי ואיכותי. בשיטה השנייה, הנקראת קידום ממומן, מפרסמים את האתר באמצעות כלי הפרסום של גוגל (Goggle Adwords) בכסף, כדי להופיע במודעות הראשונות בתוצאות החיפוש. חשוב לדעת כי קידום ממומן עשוי להיות יקר (על כל משתמש שהקליק על המודעה שלכם תשלמו סכום מסוים). לכן לרוב, מנהלים קמפיין מותנה תקציב לתקופת זמן מסוימת, במטרה לחשוף את האתר וליצור תנועת גולשים גדולה אליו.
לאחר הקמת אתר חדש מומלץ לשלב בין שתי שיטות הקידום. הקידום הממומן אפקטיבי ויעיל לתקופת זמן קצרה, בעוד קידום אורגני נועד לטווח הארוך ומטרתו להציב את האתר של העסק בין המקומות הראשונים במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל, לאורך זמן.

 

להשקיע בכתיבת התוכן

האלגוריתמים של מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, אוהבים תוכן מקורי ואיכותי. אין זה פלא כי מומחים בתחום טוענים כי התוכן הוא המלך, ואכן – ככל שהתוכן באתר שלכם מעניין ומקורי יותר – כך תנועת הגולשים תהיה ערה יותר. חשוב לעדכן תכנים באתר וליצור אתר דינמי. אפשר ומומלץ לשלב פעילויות קידום נוספות כמו שליחת ניוזלטרים, פרסום ברשתות חברתיות עם לינקים לאתר, ניהול בלוג, השתתפות בפורומים רלוונטיים ועוד.

קידום אתרים בגוגל זוהי תורה שלמה, שכל בעל אתר חייב ללמוד וליישם אותה בכל עת שכן היא מתחדשת, ומשתנה כל הזמן. עלינו להיות מעודכנים בשדרוגים של גוגל למנוע החיפוש שלה, להתעדכן במאמרים של מובילים בתחום וכן להפנים שלהביא את האתר שלנו למקום הראשון בגוגל דורש עבודה רבה.

Leave a Reply