לינקדאין הפכה לכלי חיוני לאנשי מקצוע (בדרך כלל בהייטק ושיווק) כדי להציג את כישוריהם ולהתחבר למעסיקים פוטנציאליים. רבים יגידו שחובה להיות בלינקדאין אם אתם רוצים לעבוד בהייטק. 

איך מתבלטים בלינקדין? מה צריך לעשות כדי שמעסיקים ישימו לב אליכם? במאמר הבא נסקור כל מה שצריך לדעת על איך לבנות פרופיל לינקדאין. כזה שמושך מעסיקים וHR רלונטיים.

איך לבנות פרופיל לינקדאין

בישראל יותר מ-2.5 מיליון אנשי מקצוע משתמשים בלינקדאין כדי ליצור קשרים, לחפש הזדמנויות עבודה ולבנות את המותג האישי שלהם. אם אתה מחפש להשיג את עבודת החלומות שלך או למשוך מעסיקים פוטנציאליים לפרופיל שלך, חיוני לבנות פרופיל LinkedIn חזק ומקצועי.

 

כמה מעסיקים בישראל באמת משתמשים בלינקדין?

לפי סקר שנערך לאחרונה, לינקדאין היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר בקרב אנשי מקצוע ישראלים, כאשר 72% מהנשאלים דיווחו כי הם משתמשים בפלטפורמה למטרות מקצועיות. בנוסף, 83% מהמגייסים ומנהלי משאבי אנוש בישראל משתמשים בלינקדאין כדי למצוא ולהעריך מועמדים לעבודה, על פי הסקר. (מקור: גלובס)

לכן אין ספק שעלינו ללמוד איך לבנות פרופיל לינקדאין מרשים שיציג בפני המעסיקים ואנשי הHR את היכולות והכישורים שלנו.

 

מדוע חשוב לשמור על פרופיל לינקדאין מקצועי

פרופיל לינקדאין חזק ומקצועי יכול לעזור לנו לבלוט מהקהל ולמשוך מעסיקים פוטנציאליים לפרופיל. הפרופיל שלכם צריך להציג את הכישורים, הניסיון וההישגים בצורה ברורה ותמציתית. תמונה מקצועית, כותרת מושכת תשומת לב וסיכום משכנע הם כולם מרכיבים חיוניים לפרופיל LinkedIn חזק.

 

איך לבנות פרופיל לינקדאין

כדי לשמור על פרופיל Linkedin מקצועי כדאי ליישם את 10 הטיפים הבאים:

 

1. התחילו עם כותרת חזקה בפרופיל

הכותרת שלכם היא אחד הדברים הראשונים שאנשים רואים כשהם צופים בפרופיל. זה צריך להיות קליט, אינפורמטיבי, ולספר לאנשים מה את\ה עושה. חשוב להשתמש במילות מפתח רלוונטיות בכותרת כדי שיהיה קל יותר למגייסים ולמעסיקים למצוא אותך כשהם מחפשים מועמדים עם כישורים או ניסיון ספציפיים. ודאו שהכותרת משקפת את שם התפקיד הנוכחי שלכם ומדגישה את החוזקות והכישורים שלכם.

 

2. צרו תמונת פרופיל מקצועית ללינקדאין

תמונת הפרופיל שלכם היא הרושם הראשוני שאנשים מקבלים מכם בלינקדאין, לכן חשוב לבחור תמונה בעלת מראה מקצועי. את\ה לא בהכרח צריך להזמין צלם מקצועי, אבל וודאו שהתמונה שלכם תהיה מוארת היטב, בפוקוס ותציג אתכם באור חיובי. הימנעו משימוש בסלפי או בתמונות סתמיות מדי וודאו שאתם לבושים כראוי לתעשייה שלכם.

תמונת פרופיל ללינקדאין

 

3. כתבו תקציר משכנע

תקציר ה-About הוא הזדמנות מצוינת להציג את הכישורים, הניסיון והאישיות שלכם. השתמשו בסעיף זה כדי להדגיש את ההישגים שלכם ולתאר את המטרות המקצועיות שאליהם אתם שואפים. כדאי לכלול כאן גם מילות מפתח רלוונטיות כדי שהפרופיל שלכם יופיע בתוצאות חיפוש עבור כותרות עבודה או תעשיות ספציפיות. נסו לשמור את הסיכום תמציתי וקל לקריאה, והשתמשו בנקודות, תבליטים או פסקאות קצרות כדי לפצל את הטקסט. ודאו שהסיכום שלכם מרתק ונותן למעסיקים פוטנציאליים מושג טוב על מה אתם יכולים "להביא לשולחן".

איך תקציר ה-About בלינקדאין צריך להיראות?

זה צריך להיות כתוב בגוף ראשון ולהיות באורך של כ-3-5 פסקאות. שתפו את ההישגים שלך ודוגמאות ספציפיות לאופן שבו הוספתם ערך לתפקידים קודמים. אל תשכחו להוסיף קריאה לפעולה בסוף הסיכום, כגון "בואו נתחבר ונדון כיצד אני יכול לעזור לחברה שלך להשיג את יעדיה".

 

4. הדגישו את הכישורים והניסיון לאורך פרופיל הלינקדין

קטעי הכישורים והניסיון שלכם צריכים לספק סקירה מקיפה של הרקע המקצועי שעברתם. הקפידו לרשום את כל הכישורים הרלוונטיים, כולל כישורים "קשים" (כגון SEO טכני, או Ppc Expert) וכישורים "רכים", כגון תקשורת ומנהיגות. חשוב להיות ספציפים ולכמת את ההישגים שלכם בכל מקום אפשרי. לדוגמה, במקום פשוט לציין שיש לכם "מיומנויות תקשורת מצוינות", אפשר לומר "הנחתי מצגות מוצלחות של לקוחות שהביאו לעלייה של 50% במכירות".

פרופיל מקצועי בלינקדאין

 

5. השתמשו במילות מפתח באופן אסטרטגי

כפי שהוזכר קודם לכן, שימוש במילות מפתח הקשורות לענף ולמקצוע יכול לעזור לכם להופיע בחיפושים רלוונטיים של מגייסים ומעסיקים פוטנציאליים. הקפידו לכלול מילות מפתח חשובות לאורך פרופיל הלינקדאין, כולל הכותרת, הסיכום, הניסיון והכישורים שלכם. השתמשו בגרסאות של מילות מפתח וביטויים כדי להבטיח שאתם מכסה את כל מונחי החיפוש הרלוונטיים.

 

6. הוסיפו תוכן מולטימדיה כדי לבנות פרופיל לינקדין עשיר

לינקדאין מאפשרת לכם להוסיף סוגים שונים של תוכן מולטימדיה לפרופיל, כולל תמונות, סרטונים, מצגות ומסמכים. הוספת תוכן מולטימדיה יכולה לעזור לך להציג את הביצועים וההישגים שלך ולגרום לפרופיל שלך לבלוט. לדוגמה, אפשר להוסיף תיק עבודות של דוגמאות ופרוייקטים, סרטון וידאו של מצגת שנתתם או PDF של מאמר שפרסמתם. רק ודאו שכל תוכן שאתם מוסיף הוא מקצועי ורלוונטי למטרות הקריירה שאליה אתם שואפים.

 

7. צרו קונקשיינים רלוונטיים ברשת

התקשרות עם רשת החברים שלכם ומעבר לה, היא צעד חיוני לבניית נוכחות חזקה בלינקדאין. ככל שתהיו יותר פעילים בפלטפורמה, כך גדל הסיכוי שתמשכו תשומת לב ממעסיקים או לקוחות פוטנציאליים. אחת הדרכים לכך היא לפרסם באופן קבוע עדכונים, מאמרים או לשתף תוכן מעניין הקשור לענף העיסוק שלכם. זה יכול לעזור לְמַצֵּב אתכם כמובילי דעה בתחום וימשוך אליכם יותר עיניים מקצועיות.

דרך נוספת לתקשר עם הרשת העסקית בלינקדאין, היא על ידי השתתפות פעילה בקבוצות הקשורות לתעשייה שלכם. קבוצות אלו מספקות הזדמנות מצוינת להתחבר לאנשי מקצוע אחרים בתחום ולחלוק ידע ותובנות. הקפידו לתרום לדיונים ולשאול שאלות כדי לבנות קשרים עם חברים אחרים.

לבסוף, אל תשכחו ליצור אינטראקציה עם הקונקשיינים שלכם על ידי לייק, תגובות ושיתוף הפוסטים שלהם. זה יכול לעזור לטפח מערכות יחסים חזקות שיכולות להוביל להזדמנויות חדשות בעתיד. על ידי מעורבות עם הרשת בדרכים אלה, תוכלו להגדיל את הניראות שלכם בלינקדאין ולמצב את עצמכם כנכס בעל ערך בענף.

יצירת קשרים בלינקדאין

 

8. השיגו המלצות (Recommendations)

המלצות הן חלק חשוב בבניית פרופיל לינקדאין חזק. הם מציעים הוכחה חברתית ואמינות לכישורים ולניסיון שלכם מפי אנשים אחרים בתעשייה. פנו אל עמיתים, ממונים ולקוחות שעבדתם איתם בצמוד בעבר ובקשו מהם לכתוב עבורכם המלצה. היו ספציפיים בבקשתכם והזכירו להם את החוויות וההישגים המשותפים שלכם. כאשר את\ה מקבל\ת המלצה, הקפד\י להודות למי שכתב אותה ולשקול להחזיר טובה על ידי כתיבת אחת עבורו.

 

9. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות

קבוצות לינקדאין הן דרך מצוינת ליצור קשר עם אנשי מקצוע בעלי דעות דומות ולהישאר מעודכנים בחדשות ובטרנדים בתעשייה. הצטרפות לקבוצות הקשורות לתעשייה, לתפקידך או לתחומי העניין שלך יכולה לעזור לך להרחיב את הרשת שלך ולהשתתף בשיחות משמעותיות עם אנשי מקצוע אחרים. כאשר אתם מצטרפים לקבוצה, הקפידו להציג את עצמכם ולהשתתף בדיונים. שיתוף המומחיות והתובנות שיש לכם יכול לעזור לבסס את עצמכם כמוביל דעה בתחום.

 

10. בקשו אישורי המלצות מחברים ואנשי מקצוע (Endorsement)

המלצות הן דרך מהירה וקלה לקשרים שלך להעיד על הכישורים והמומחיות שלך. עם זאת, לא כל האישורים נוצרו שווים. חשוב לוודא שההמלצות בפרופיל שלך משקפות במדויק את החוזקות שלך ואת הכישורים שאת\ה רוצה להדגיש.

כדי לעשות זאת, פנו אסטרטגית לרשת החברים שלכם ובקשו המלצות בתחומים ספציפיים. לדוגמה, אם אתם מחפשים לעשות הסבה לתחום חדש, בקשו אישורים מעמיתים או קשרים שיכולים לדבר על הכישורים והניסיון הרלוונטיים באותו התחום. בנוסף, הקפידו לאשר המלצות גם לאחרים ברשת שלכם. זה יכול לעתים קרובות להוביל להדדיות ולעזור לחזק את הפרופיל שלכם.

זכרו, המלצות לא צריכות להיות המוקד הבלעדי של פרופיל הלינקדאין, אבל הן יכולות להוות תוספת מועילה בשימוש אסטרטגי.

אישורי המלצות בלינדאין

 

גשו לבנות פרופיל לינקדאין מקצועי

פרופיל לינקדאין חזק ומקצועי יכול לעזור לכם לבלוט מהמתחרים ולמשוך מעסיקים פוטנציאליים לפרופיל. כמו כן, זו יוכל לסייע לכם להציג את עצמכם בצורה מקצועית יותר במידה ואתם כבר נמצאים בתהליכי מיוןף והמעסיק ניגש לחון אתכם ברשתות החברתיות. על ידי יישום הטיפים שלנו על איך לבנות פרופיל לינקדאין מושלם, תוכלו לבסס את המותג המקצועי והאישי שלכם ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בקריירה.

מקורות שהוזכרו במאמר – 

Leave a Reply