אם אתם מחפשים איך לפרסם את העסק שלכם באינטרנט, יש כמה אפשרויות. במאמר הבא נעזור לכם להחליט מה האפשרויות העומדות בפניכם כדי שתוכלו לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
חשוב לציין שיש מאות דרכים לפרסם עסק, ובמאמר אנו נתרכז רק בפרסום אונליין ולא באופליין (כדוגמת כרטיסי ביקור, שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה וכו').
עם עולם השיווק המשתנה והמתפתח, לדעת איך לשווק עסק הופך להיות יותר ויותר חשוב. יש כל כך הרבה דרכים לקדם עסק, וכל אחד יכול להיות קשה לניווט. במאמר זה נדון בכל הדרכים לקדם ולשווק את העסק, כולל טיפים כיצד לבחור אסטרטגיה שיווקית, כיצד לנהל קמפיינים שיווקיים ורעיונות שיסייעו משמעותית לשווק את העסק.
קשור: רוצה להעלות את העסק שלך לפרסום בחינם באינדקס העסקים של ישראל? כאן מתחילים
אסטרטגיה שיווקית לפרסום העסק
בעת פתיחת עסק, חשוב שתהיה אסטרטגיה שיווקית במקום. זה לא רק בשביל מה שטוב לעסק. זה גם חשוב לסיכוי הטוב ביותר להצלחה. בממוצע, 80% מהעסקים נכשלים בחמש השנים הראשונות לפעילות. בישראל, 45 אלף עסקים נסגרים מדי שנה (מקור: מאקו). המשמעות היא שאסטרטגיית שיווק יעילה היא ההבדל בין הצלחה לכישלון.
איך לפרסם עסק – הדרכים המרכזיות
1. איך לשווק עסק בסושיאל
נתחיל באופן כללי, שיווק ברשתות חברתיות היא דרך מצוינת להגיע לקהל גדול ולפרסם את החברה או המוצר שלכם. עם זאת, יכול להיות קשה להתחיל עם שיווק ברשתות חברתיות, אז הנה כמה טיפים לתחילת העבודה.
- ראשית, החליטו באיזה סוג של מדיה חברתית אתם רוצים להשתמש, כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם או סנאפצ'ט (יש כל כך הרבה). חשבו היכן נמצאים רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם והתחילו שם.
- לאחר מכן, יש להגדיר חשבון באותה פלטפורמת מדיה חברתית ולהתחיל לפרסם עדכונים על החברה או המוצר.
- צרו האשטג לחברה או למוצר שלכם שניתן להשתמש בו בכל הפוסטים כדי שאנשים יוכלו למצוא אתכם בקלות. ניתן למשל ליצור האשטאג שקשור לעסק, כמו #tacoTuesday, ולהשתמש בו בפלטפורמות מדיה חברתית.
- חייבים להיות יצירתיים כדי להתבלט בקהל ובין אלפי העסקים האחרים בתחומכם. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי יצירת סרטון שמספר סיפור על בית העסק.
- אפשר גם להשתמש במדיה החברתית כדי לפנות למשפיענים ולבקש מהם לשתף את החוויה שלהם עם המוצר.
2. איך לפרסם עסק עם אתר אינטרנט
שיווק העסק באינטרנט הוא לא קל כמו שזה נשמע. ניתן להשתמש באתרי אינטרנט לכל דבר, החל ממכירת מוצרים ועד שירותים ופרסום. חשוב להקדיש זמן ליצירת אתר שיש בו את כל המידע על העסק במקום אחד ובעל עיצוב מקצועי. השתמשו באתר כדי לשווק את העסק ולהביא לקוחות.
- כאשר בונים אתר לעסק, חשוב קודם כל להבין מהו שוק היעד שאליו אתם מכוונים. עליכם כבר להיות מסוגלים לזהות מי הם הלקוחות שלכם ומה הם מחפשים. לאחר שתבינו את שוק היעד שלכם, תוכלו ליצור אתר אינטרנט שיהיה מותאם ומונגש לקהל הזה. ודא שלאתר יש את הצבעים, הגופנים והתמונות הנכונים שימשכו את שוק היעד.
- חשוב שאתר האינטרנט יתעדכן באופן שוטף במידע ובהצעות העדכניות ביותר. על מנת לשמור על רעננות האתר, עדכנו אותו בתוכן חדש על בסיס קבוע.
- האתר צריך להיות ידידותי גם לנייד, כך שאנשים יוכלו לגשת אליו בקלות בטלפונים ובטאבלטים שלהם.
- יהיה עליכם לקדם את האתר ולגרום לאנשים לבקר בו. ישנן דרכים רבות לקדם את האתר, העלאת האתר באינדקס עסקים, פרסום בשיווק במדיה חברתית, פרסומות ממומנות, אופטימיזציה למנועי חיפוש ועוד.
3. איך לפרסם עסק בגוגל ADS
Google ADS (פרסום במודעות גוגל) היא פלטפורמה המאפשרת לפרסם את העסק או המוצר בגוגל. מדובר בפלטפורמה לא מורכבת, ניתן להגדיר תקציב וקהל יעד למודעות, לבחור באיזו תדירות יוצגו המודעות שלכם, איפה בדיוק ועוד. הסיבה שפרסום בגוגל הוא מאוד אטרקטיבי, היא העובדה שכולנו נמצאים בגוגל מדי יום כל היום!
אנחנו לא מתכוונים רק למנוע החיפוש. אם אתם מפרסמים בגוגל, המודעות לעסק שלכם יופיעו ב-
- תוצאות החיפוש של גוגל
- יוטיוב
- ווייז
- באנרים בכל האתרים והאפליקציות שמאפשרים פרסומות גוגל (Ynet, mako, One וכו')
- וכו'
כדי להתחיל לפרסם ב-Google Ads, מתחילים באיך לא – יצירת חשבון Google Ads, יוצרים קמפיין, בוחרים תקציב ואת מילות המפתח שעבורן רוצים להציג את המודעות ויוצאים לדרך.
עכשיו נותר לשים לב לביצועי המודעות כדי שתוכלו לעקוב אחר הביצועים שלהן ולשפר בהתאם.
4. איך להשתמש ביוטיוב כדי לשווק את העסק שלך
YouTube היא פלטפורמה שניתן להשתמש בה כדי לשווק את העסק בדרכים רבות ושונות. זוהי דרך מצוינת למשוך לקוחות חדשים ולהתחבר ללקוחות הנוכחיים. ניתן גם לשתף את המומחיות שלכם ולבנות את המותג על ידי יצירת סרטונים חינוכיים על השירותים או המוצרים של בית העסק.
- כדי להפיק את המירב מ-YouTube, תזדקקו לתוכנית התחלתית כיצד להבליט את החברה שלכם ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים. על מה יהיו הסרטונים, תכנון וכתיבת של 10-15 סרטונים, צילום והעלאה.
- אפשר להשתמש ביוטיוב כדי ליצור סרטונים מקצועיים לעסק, אבל גם סרטונים אישיים ומהנים יותר, שיחברו את הקהל שלכם לבית העסק.
- אפשר גם לקדם את המוצרים והשירותים שלכם על ידי העלאת סרטונים המדגימים כיצד להשתמש בהם (Unboxing וכו').
5. איך לשווק עסק בטוויטר
טוויטר היא דרך לא שגרתית לשווק את העסק והיא לא מתאימה לכל אחד. עליכם להבין האם קהל הלקוחות שלכם מסתובב בפלטפורמה הזו, אם כן פתחו חשבון בהקדם.
- כשמשווקים עסק בטוויטר, חשוב לוודא שהציוצים שלכם יעילים, מעניינים ומושכים.
- חשוב גם לדעת אילו hashtags הם מגמתיים ולהשתמש בהם כאשר מתאים. אחת הדרכים לגלות אילו האשטאגים פופולריים היא באמצעות כלי ניטור של מדיה חברתית כמו BuzzSumo או Tweetdeck.
- צייצו על האנשים שכבר עוקבים אחריך ושאלו אותם מה הם חושבים על המוצר או השירות שלכם.
- צרו קמפיין טוויטר שקשור ישירות למוצר או לשירות.
6. איך להשתמש בפייסבוק כדי לשווק את העסק
פייסבוק היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר ויש לה את מספר המשתמשים הגדול ביותר מכל פלטפורמת מדיה חברתית.
הדבר החשוב ביותר הוא להשתמש בפייסבוק כדרך ליצור קשר עם הקהל ולעורר אינטראקציה מצידו (מה שנקרא Engagement).
דרך מצוינת לעשות זאת היא על ידי יצירת פוסטים מעניינים וניתנים לשיתוף.
דרך נוספת היא על ידי יצירת עמוד בו תוכלו לפרסם עדכונים ותמונות של החברה או המוצרים שלכם.
כדי להבטיח שהפוסטים שלכם מגיעים באמת לקהל שלכם, חשוב לפרסם בקביעות, לעורר רגש אצל הצד הקורא, לשמור על עניין מירבי כבר בתחילת הפוסט ולצרף האשטגים של תחומי העניין הרלוונטיים.
איך מתחילים לפרסם עסק בפייסבוק?
- הדבר הראשון שיש לעשות הוא ליצור דף פייסבוק לעסק. ניתן לעשות זאת בקישור כאן.
- חשוב לכלול בדף זה מידע על העסק כגון השירותים שאתם מספקים, שעות פעילות ומידע ליצירת קשר.
- יש לכלול גם קישורים לאתר או לדפי המדיה החברתית שלכם כדי שאנשים יוכלו ללמוד עוד על מה שאתם מציעים. זה יאפשר לאנשים לדעת היכן הם יכולים למצוא אתכם אם יש להם שאלות או זקוקים לשירות.
- צריך גם להשתמש בדף כדי לקדם את השירותים שלכם בצורה נעימה ומעניינת.
- זכרו ככל שיותר אנשים עושים לכם לייק, משתפים ומגיבים, כך האלגוריתם של פייסבוק יחשוף אתכם ליותר אנשים בתחום.
7. איך לשווק עסק באינסטגרם
אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת לשיווק מכיוון שהיא מאפשרת לשתף את התמונות שלכם עם העולם ולבנות קהילה.
- כדי להתחיל, יש ליצור חשבון אינסטה.
- לאחר שיצרתם את החשבון, יש להמציא שם משתמש שיהפוך את המותג שלכם לסמל הזיהוי.
- השלב הבא הוא למצוא את הנישה המתאימה לכם ולהחליט איזה סוג תוכן אתם רוצה לייצר.
- אם אתם רוצה להשיג יותר עוקבים, התמקדו בשיתוף תוכן שהעוקבים שלכם יהיו רוצים לראות, כמו תמונות של אוכל טעים (אם אתם עוסקים בקולינריה), נוף יפהפה (אם אתם עוסקים בתיירות למשל) או רגעים מצחיקים מחיי העבודה (תקף לכל סוג עסק). הסיבה לכך היא שאינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית שבה אנשים יכולים לראות את המוצרים שלך ולשתף אותם עם החברים והעוקבים שלהם.
- השתמשו בהאשטאגים הקשורים לעסק כדי שאנשים ידעו מה אתה מוכרים ויחשפו אליכם.
- כדאי גם לפרסם לעתים קרובות ובאופן עקבי כדי שאנשים ידעו שאתה אמינים, מקצועיים ועקביים.
- חפשו את הקהל שלכם באינסטגרם ועקבו אחריהם, כדי שהם יקבלו התראה על כך וייחשפו אליכם. למשל, אם אתם עסק שמוכר בגדים, עקבו אחר אנשים שמפרסמים תמונות של התלבושות שלהם לעיתים תכופות.
- השתמשו הרבה בסטוריז כדי לשתף צילומים מאחורי הקלעים של העסק ודברים שיעניינו את הקהל.
8. איך לשווק עסק בלינקדאין
לינקדאין היא אחת מפלטפורמות הרשתות המתאימות ביותר עבור בעלי עסקים שרוצים לפרסם לעסקים (מה שנקרא B2B). זוהי דרך מצוינת לבנות את המותג האישי שלכם לקהל העסקי, כמו גם את המותג המקצועי.
- הצעד הראשון בשיווק בלינקדאין הוא יצירת חשבון. יצירת פרופיל היא בחינם וזה לוקח כמה דקות.
- השלב הבא הוא להוסיף את פרטי החברה, תמונות, תאריכים ומידע רלוונטי.
- הוסיפו את פרטי הקשר המלאים וכל מידע חשוב אחר שאתה מרגיש שיעזור למאמצי השיווק.
- חשוב גם לכלול מבוא אישי שמספר לאנשים על החברה, הרעיון, הבעיה והפתרון שאתם מספקים באמצעות המוצר שלכם.
- השלב הבא הוא לכתוב על החברה שלך באופן שיפנה לאנשים שמחפשים הפתרון שאתה מציע לבעיה שלהם.
- ודאו שיש לכם כותרת קליטה לדף החברה כדי שאנשים ירצו ללחוץ עליכם כשהם מחפשים את החברה.
- השתמשו בכלי החיפוש של LinkedIn כדי למצוא קבוצות, אירועים וחברות רלוונטיות להתחבר אליהן.
9. איך לשווק עסק בפינטרסט
Pinterest היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית שבה אנשים יכולים לפרסם תמונות של תחומי העניין שלהם. אם אתם רוצה לשווק את העסק שלך בפינטרסט, עליכם לנקוט במס' פעולות:
- פתחו חשבון בפינטרסט
- הקימו ערוץ ומלאו את מלוא הפרטים הרלוונטיים לעסק כולל תמונות מושכות.
- צרו לוח עם המוצר או השירות שלכם.
- כדאי גם ליצור סיכות שהן ספציפיות לעסק. לדוגמה, אם אתם עוסקים בצילום חתונות, צרו סיכה הכוללת תמונה של צילום של חתן וכלה. אם אתם סוכנות רכב, צרו סיכה הכוללת תמונות של מכוניות שונות במגרש.
- שתפו את הלוח עם משפחה וחברים.
- עקבו אחר לוחות אחרים והצמידו את הפינים שלהם לחשיפה נוספת.
- נצלו את כלי הניתוח המובנים כדי לראות את ביצועי הסיכות שלכם.
- הוסיפו מילות מפתח רלוונטיות לתיאורי ה-Pins שלכם.
לפרסם עסק בדיגיטל המתאים יביא לכם יותר לקוחות
האינטרנט הוא פלטפורמה עצומה לפרסום וישנן דרכים רבות להגיע לקהל היעד. כפי שפירטנו לעיל, תוכלו ליצור מודעות בגוגל, עמוד בפייסבוק, אינסטגרם וכו'. פרסום העסק שלך באינטרנט יכול להיות דרך מצוינת ליצור חשיפה ולהגיע לקהל יעד ממוקד. היא מאפשרות לכם להתחבר למגוון אנשים היכולים להפוך בקלות ללקוחות משלמים.
עסק שלא נמצא ברשת – יאבד לקוחות וחשיפה עבור המתחרים שלו.
- מקורות שהוזכרו במאמר –
מצב העסקים בישראל – מאקו