אם אתם צעירים בטווח הגילאים 35-20, לבטח גם אתם מתקשים לגמור את החודש בכבוד. רוב הישראלים נמצאים במינוס תמידי בבנק, לכן כדאי לדעת כי יש דרכים יעילות ואפקטיביות שיסייעו לכם להתנהל בצורה כלכלית נכונה ולהימנע ממינוס גבוה ויקר. כל הפרטים בכתבה הבאה.
חשוב להפנים כי מינוס בבנק גורר בעקבותיו ריביות גבוהות במיוחד, וכאשר קיימת חריגה ממסגרת האשראי הבנק מתחיל ללחוץ עליכם לקחת הלוואה לסגירת המינוס. כך אתם מתקשים עוד יותר להתמודד עם יוקר המחיה ועם ההוצאות החודשיות השוטפות.
כדי לסגור את המינוס אי אפשר להסתפק בהלוואה, אלא עליכם להתנהל נכונה ולחיות לפי מגבלות התקציב והשכר שלכם. לפניכם חמישה כללים חשובים שיוכלו לסייע גם לכם לצאת מהמינוס בבנק ולהתנהל פיננסית נכון.

1. ניהול תקציב משפחתי מאוזן

כדי להימנע פעם אחר פעם ממינוס גבוה בבנק המחייב אתכם לקחת הלוואה, הגיע הזמן שתכינו טבלה מסודרת לניהול התקציב המשפחתי שלכם. עליכם לכתוב בצד אחד מהן ההכנסות המשותפות שלכם, לרבות שכר מעבודה, הכנסה נוספת בתיק ההשקעות או מהשכרת נכס, ובצד השני עליכם לציין את כל ההוצאות החודשיות, קבועות ומשתנות. בין השאר ההוצאות שלכם כוללות ארנונה, חשמל, מים, גז, שכר דירה או משכנתא, החזרי הלוואות, טלוויזיה, אינטרנט, חשבון סלולרי, הוצאות חינוך, אוכל, דלק, בגדים, תרבות, בילויים ואין לשכוח הוצאות נוספות כמו ביטוחים שונים ועלות תחזוקת הרכב הפרטי או עלות השימוש בתחבורה ציבורית, לרבות מוניות.
חשוב להקפיד על תקציב מאוזן שבו מתחשבים בכלל ההכנסות וההוצאות. כדאי להכין טבלת אקסל לשם כך – יש באינטרנט טבלאות מוכנות, וגם באתרי הבנקים ניתן למצוא כלים יעילים לניהול התקציב המשפחתי. היעזרו בהם!
אם סך ההוצאות גבוה מסך ההכנסות, כדאי לחשוב על יצור הכנסה נוספת. נפרט על כך בהמשך.

2. צמצום הוצאות

הדרך הבטוחה לצאת מהמינוס היא לצמצם הוצאות. ניתן לחסוך בהוצאות כמו אוכל (ויתור על אכילה בחוץ או הזמנת משלוחים, למשל), בילויים, בגדים וכדומה. כדאי גם להגביה את הטמפרטורה במזגן במעלה או שתיים ולחסוך עוד כמה שקלים, לבדוק האם משלמים כפל ביטוחים וכן הלאה. גייסו את כל בני המשפחה לטובת הנושא – כך תוכלו להפחית משמעותית בהוצאות החודשיות השוטפות ולחזור למסגרת האשראי בבנק.

3. הגדלת מסגרת האשראי

בהתאם לרמת ההכנסות שלכם, כדאי לבדוק האם מסגרת האשראי בחשבון העו"ש תואמת לאורח החיים שלכם, להכנסות ולצרכים שלכם. במידת הצורך תוכלו לבקש בבנק הגדלה של מסגרת האשראי, וכך תימנעו מתשלום ריביות גבוהות בכל פעם שאתם חורגים מהמסגרת הקיימת. עם זאת, עליכם לשקול היטב האם צעד זה נכון עבורכם מאחר ואתם עשויים לחרוג שוב גם ממסגרת אשראי גדולה יותר.

4. פריסת תשלומים

אם אתם עומדים לפני הוצאות גבוהות בתקופה הקרובה, לדוגמה בגלל חתונה, טיול משפחתי מתוכנן, רכישת רכב וכיוצא בזה, ניתן לשקול פריסת תשלומים על מנת להקל על התקציב שלכם וכדי להימנע מחריגה גבוהה בחשבון העו"ש. גם אם יש לכם חובות או הלוואות כדאי לשקול פריסה שלהם כדי להקל את ההוצאות השוטפות וכדי להימנע ממינוס גבוה.

5. הכנסה נוספת

אם אתם רוצים לדעת איך להרוויח כסף נוסף כדי לשפר את ההכנסות ולנהל תקציב מאוזן עם עודף בצד, יש מגוון אפשרויות כמו עבודה מהבית, עבודה זמנית או עבודה קבועה נוספת. כך תשפרו את ההכנסות ולא תצטרכו להתמודד עם לחץ מהבנק בגלל מינוס גבוה.
כיום, בעידן האינטרנט שבו אנו חיים, כל אחד יכול למצוא פתרונות מתקדמים כדי להגדיל את ההכנסה. לא צריכים לצאת לעבוד כמלצרים – אפשר למלא סקרים ולקבל מזומן או שוברי קנייה, להקים חנות מקוונת ולמכור מוצרים שונים, למכור מוצרים באיביי, לכתוב תוכן ועוד מגוון אפשרויות שכדאי להכיר. כך תוכלו להגדיל את ההכנסה, להימנע מלחץ כלכלי ולשדרג את איכות החיים שלכם.

Leave a Reply